Teaser Cyberpunka 2077

Dla przypomnienia najważniejsza wiadomość z zeszłego tygodnia w przemyśle growym:

Na dzień dzisiejszy ponad 4,5 mln odtworzeń na youtube, sam dołożyłem kilkanaście. Tomek Bagiński i spółka niezmiennie dostarczają. Slo-mo robi z tego dość długie wideo jak na teaser, ale w tym przypadku pasuje świetnie. Zostało pokazane wszystko
z wcześniejszych zapowiedzi REDów o tym, jaką grę robią. Ilustracja żywcem wyjęta
z podręcznika do klasycznego, „papierowego” „Cyberpunka” i sporo nazw stamtąd zaczerpniętych to ładny ukłon w stronę systemu Mike’a Pondsmitha (który również aktywnie współtworzy grę gdyby ktoś nie wiedział). Pojazd policji to nazbyt oczywiste nawiązanie do „Blade Runnera” – filmu, który był jedną z głównych inspiracji dla systemu
i jego estetyki. Bez niego też nie byłoby kolejnej fali ciarek, które czułem oglądając teaser. Strona graficzna jest oczywiście najwyższej próby i w połączeniu z idealnie dobraną muzyką całość przedstawia się imponująco. Do użytego utworu – Bullets zespołu Archive (nie „Archives” jak już widziałem w dwóch miejscach) – jest najwięcej zastrzeżeń – nie mam pojęcia dlaczego. Tempo, nastrój i przede wszystkim słowa idealnie komponują się z tym, co dzieje się na ekranie. Nie jestem tutaj stronniczy pomimo tego, że bardzo lubię Archive, a po zobaczeniu ich na żywo na koncercie pod koniec listopada, gdzie zagrali fenomenalnie, mój szacunek do nich wzrósł jeszcze bardziej :-)

Mimo, że jest to jeden z najlepszych trailerów do gry jaki widziałem, to do jednej rzeczy się przyczepię – w okolicach 1:00 widzimy jak kolejne kule lecą na wprost kobiety, po czym w następnych ujęciach okazuje się, że oddział policji jest z tyłu (i raczej od początku tam był). Coś nie halo.

Na koniec tradycyjna już tajna wiadomość od CDP RED:

Wiadomość od CDP Red

Tutaj będzie łatwiej przeczytać. Nie dość, że zwiastun świetny, to jeszcze ogłoszenie o pracę też niczego sobie. Najważniejszą informacją jest oczywiście to, że 5-go lutego najprawdopodobniej zostanie oficjalnie ogłoszony „Wiedźmin 3”. Chociaż nie wiem czy nie ważniejszą jest użycie stwierdzenia „fully open-world game”. Chwyt marketingowy czy rzeczywiście będzie więcej swobody podczas zwiedzania świata? Za trzy tygodnie wszystko powinno być jasne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *