BlizzCon 2013 – podsumowanie

Film
blizzcon_wc_movie Poziom zaangażowania i pasji ludzi, którzy pracują nad tym projektem, jest więcej niż satysfakcjonujący. Jestem spokojny o poziom techniczny (efekty, charakteryzacja, scenografia, zdjęcia) i w miarę spokojny o scenariusz. Wiemy, że wystąpią postacie Anduina Lothara oraz Durotana, co jednoznacznie wskazuje na historię z dwóch pierwszych gier. Czy obejmie pierwszą część, drugą, czy może obie, przekonamy się za jakiś czas. Bardzo mnie też cieszy podejście do scen walk i bitew – mają być w stylu Gladiatora, czyli dużo brutalności i brudu. Krwi i odcinanych kończyn będzie zdecydowanie mniej z uwagi na klasyfikację PG-13. Jones wyraźnie jednak powiedział, że będą naginać zasady ile się da. Nadal jestem trochę zawiedziony, że nie pokazali teasera z Comic-Conu i nie zdradzili chociaż dwóch nazwisk z obsady. Na chwilę obecną pozostaje jedna dość ciekawa kwestia – czy data premiery (18 grudnia 2015) zostanie zmieniona z uwagi na to, że kilka dni temu wyznaczono debiut nowych Gwiezdnych Wojen na ten sam dzień.

Ten panel był bardzo potrzebny. Uspokoił mnie i myślę, że również większość fanów. Czekaliśmy tak długo, a teraz wreszcie widzimy, że ten film faktycznie dojdzie do skutku.

StarCraft II
Tej grze poświęcono najmniej uwagi. Ja również nie jestem nią zbytnio zainteresowany, a zagrać zamierzam dopiero po premierze Legacy of the Void. Oglądać mecze jednak lubię i muszę powiedzieć, że finał WCS był świetny. Nie dość, że wygrał underdog, to w dodatku grał moimi ulubionymi Protossami. Żaden ze mnie znawca, pojedynków obejrzałem w swoim życiu niezbyt dużo, ale zgodzę się z komentatorami spotkania sOs z Jaedongiem – czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Zupełnie nietypowe taktyki tego pierwszego i wytrącanie przeciwnika z równowagi samym sposobem gry. Niesamowite.

Heroes of the Storm i Hearthstone: Heroes of Warcraft
Wszystko co miałem do powiedzenia napisałem w podsumowaniu pierwszego dnia.

Diablo III: Reaper of Souls
Dodatek na pewno kupię, przejdę do końca i kto wie, może wyleveluję kilka nowych postaci. Jednak dopóki nie zmienią lootu nie widzę większego sensu w odkurzaniu tego tytułu.

World of Warcraft: Warlords of Draenor
O fabule i Garnizonie już pisałem, pora na rajdy i systemy. new_raid_structure Powyższy slajd za pierwszym razem zbił mnie z tropu. Wyklarowało mi się później, kiedy rozwinęli temat. Robią to głównie ze względu na balans – po pierwsze będzie im łatwiej go regulować na Normal i Heroic, a na Mythic uwolnią się od różnic pomiędzy 10 i 25. Zamiast jednej walki trudniejszej na 10, a innej na 25, będzie taki sam punkt odniesienia dla najlepszych i najwytrwalszych. Dodatkowo bardzo ułatwi to życie grupom, które robią głównie obecny Normal – dwie osoby nie mogą dzisiaj rajdować? OK, idziemy w 23. Wszyscy z rezerwy są online i mamy nadmiar czterech osób? W porządku, w 14 też się da wszystko zrobić. Blizzard zdaje sobie sprawę jakie konsekwencje niesie to ze sobą dla hardcorowych gildii (w zasadzie tylko dla 10M), ale mają na uwadze przyszłość i takie rozwiązanie uważają za najlepsze. Na papierze wygląda to dużo lepiej niż obecny system i jestem za. Jednocześnie współczuję „dziesiątkom”, które jeśli myślą o pozostaniu w wyścigu, muszą zrekrutować minimum kolejne dziesięć osób. Zapewne nie wszystkim się uda. Paragon już ogłosił nabór i liczę na ich powrót do głównej rywalizacji. wod_silhouttes Itemizacja. Hit, Expertise, i Reforging znikają. Dodge i Parry znikają jako statystyki na przedmiotach, zostaną jako mechaniki (np. jeśli zrobisz coś, to masz większą szansę na uniknięcie następnego ataku). Reforge było super. Na papierze. W praktyce okazało się uciążliwe, czasami wręcz przeszkadzało. Statystyki na przedmiotach zależne od klasy i speca – świetna zmiana. Jest jeszcze kilka modyfikacji dotyczących ukochanego lootu, ale te są chyba najważniejsze. Jeśli chcecie porozmawiać o czymś, co pominąłem – zapraszam do komentarzy.

PvP zone. Wintergrasp i Tol Barad były umiarkowanymi sukcesami (przynajmniej dla mnie, są gracze, którzy mocno je hejtują). W MoP Blizzard odszedł od tego pomysłu, teraz próbuje po raz kolejny. Walka ma trwać nieustannie, bez uregulowanych czasów, cele i zadania mają dynamicznie się zmieniać (atakuj, broń, zbieraj surowce), wracają maszyny oblężnicze. Po raz kolejny w teorii wygląda to obiecująco. Praktyka i czynnik ludzki zweryfikują.

Napisałem to na koniec relacji z drugiego dnia, ale powtórzę – miałem ogromną frajdę z tego BlizzConu. Z relacjonowania na żywo również. Pomimo, że czasami umykały mi przez to jakieś szczególiki. Jeszcze raz wielkie dzięki dla Graya, Aza i Hayuki :-)

Chyba tyle. Na pewno pominąłem jakieś nowości, ale nie sposób wszystko spamiętać. Starałem się też ograniczyć do najważniejszych moim zdaniem rzeczy, bo ilość informacji była i nadal jest trochę przytłaczająca. Jeszcze raz zachęcam do dyskusji.

3 myśli nt. „BlizzCon 2013 – podsumowanie

  1. My pleasure.

    Już to wcześniej pisałeś i ogólnie wiadomo, ale nowe modele postaci na pewno przydadzą blasku grze i sam być może się skuszę nawet na jakieś alty w Hordzie, by się nimi nacieszyć.

    Jak będzie z gearem, to się zobaczy, na razie jest trochę niewiadomych. W zasadzie sprawa moim zdaniem rozbija się o to, czy zdołają (i będą chcieli) tak ustawić staty na sprzęcie i ich wagę dla poszczególnych speców, żeby reforging nie był konieczny. Osobiście wątpię, a podam przykład warriora. Teraz Crit jest bogiem i oznaczałoby to, że:
    – albo na każdym gearze jest Crit (plus albo Haste albo Mastery)
    – albo Crit nie zawsze na tym gearze bywa.
    To pierwsze jest mało prawdopodobne, bo dawałoby małe urozmaicenie sprzętu. To drugie zaś powoduje tęsknotę za reforgingiem.
    Chyba że wymyślą coś jeszcze innego, ale póki co o tym cisza (przynajmniej ja nic nie wiem).

    Łaskawie pominąłeś kwestię podróży w czasie i… słusznie :D Jak obaj doszliśmy do wniosku, lepiej przejść nad tym do prządku dziennego i po prostu cieszyć się grą. Co nie zmienia faktu, że ta koncepcja od strony logicznej jest głupia, a od strony lore – także szkodliwa.

    Kwestia natychmiastowego awansu na poziom 90. Już wzbudza spory, a będą większe, jeśli oprócz jednego awansu za free dojdzie możliwość dalszych, ale już za kasę. Mnie prawdę mówiąc to nie rusza.

    Aha, liczby się zmniejszą. Mnie to kompletnie nie obchodzi, ale widziałem już posty lamentujące nad tym lol

    Co do zmiany formuły rajdów, to mam wrażenie, że u nas się tej zmiany nie docenia lub po prostu mamy inne problemy na głowie. W każdym razie, gdyby to było jeszcze rok temu, inaczej byśmy na to zareagowali i wątpię, by aż tak spokojnie. No ale faktycznie: skoro i tak nas niemal już nie ma, to martwienie się na zapas większego sensu nie ma.

    Cóż, teraz pozostaje czekać na betę, PTR itd. Dla mnie to będzie wyjątkowo długie oczekiwanie, bo po raz pierwszy od początku mojego grania (czyli początku TBC) nie mam prawie nic do roboty w WoW-ie. Gildii w zasadzie nie ma, dodatek prawie w ogóle mnie nie interesuje i czas spędzam altując i nadrabiając trochę dziury w banku. No to do wiosny (albo lata?).

    • Nowe modele postaci. Krasnoludy, gnomy oraz orki są prawie gotowe i wyglądają świetnie. Nie mogę się doczekać kiedy pokażą night elfy i trolle.

      Sprzęt. Obstawiam drugą opcję. Wielokrotnie mówili (także teraz), że przedmioty są największą nagrodą oraz ich losowość jest nieodzowną częścią. Podobają mi się pomysły na cechy trzeciorzędne w itemach typu Warforged – szybkość na butach, +dmg AoE itp.

      Awans na 90. Fajnie jako opcja przy kupnie dodatku. Jako opcja w sklepie – nie. Tutaj zostaję niewzruszony i będę bojkotował wszelkie dodatkowe pet shopy i inne wynalazki.

      Rajdy. Nie ma co myśleć o Mythic kiedy Normal jesteśmy w stanie robić tylko przy zgraniu się biorytmów i odpowiednim układzie gwiazd.

      Beta. Jestem strasznie kiepski w takich przewidywaniach. Na Blizzconie dostępne były Shadowmoon, Frostfire i zdaje się jeden dungeon. Beta w lutym, premiera w wakacje?

  2. jak Gray wspomial narazie dostepne jest za malo szczegolow na temat nowego systemu loot’u, ale …

    dla mnie to wyglada narazie tak, ze jako holy pala dostane zbroje plate , na ktorej bedzie stam, int i pewnie tez spirit (znow z celestiali wyrollowalem itemki pvp ze spritem choc wcale go nie potrzebuje :( , wole te z critem, ale niestety dla blizza spirit dla healu to muss, choc ani w pvp ani w pve nie pamietam kiedy bylem oom, pewnie dlatego ze nie robie heroickow a w pvp szybko gine :P ) , oraz jakis 2nd stat, obecnie mastery jest najpopularniejsze choc mozna rownie dobrze radzic sobie z hastem i critem jako priorytet

    nowy system bez reforgu pozostawia mnie bez mozliwosci zmiany statow wg wlasnego uznania, zostnie to nadane przez Blizza, chyba ze bedzie roll 2nd stata na itemku

    obecnie jaki mi sie nie podoba mastery moge zrobic sie w haste (np do brake pointa) a reszte w crit, po nowemu pewnie bede musial wydrowpic nowy przedmiot, co wedlug mnie zmniejszy pole do popisu i dostosowanie postaci do swojego stylu gry , wprowadzajac jedyny i sluszny stat order, taka mala armia clonow

    co raczej nie przypadnie mi do gustu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *