No Man’s Sky


Wspomniane w poprzedniej notce VGX przyniosły zapowiedź nowej, intrygującej gry. No Man’s Sky jest tworzone przez cztery osoby ze studia Hello Games, a jej najważniejszą cechą ma być proceduralne generowanie świata (czyli z grubsza mówiąc – tworzenie „w locie” przez algorytm). Tytuł ma być nastawiony głównie na eksplorację – wszędzie będzie można wejść, popłynąć czy polecieć. Każda gwiazda na niebie to potencjalne centrum kolejnego układu planetarnego, do którego oczywiście można się dostać i pozwiedzać. Walka też będzie – w końcu ile można łazić po górach i lasach. Nieco więcej można się dowiedzieć z poniższego wywiadu:

Założenia przypominają mi trochę Everquest Next. Generalnie widać, że pojęcie „otwarty świat” jest coraz częściej odmieniane w branży przez wszystkie przypadki.

Zwiastun wywołał u mnie miłe uczucie, ale jestem dość daleki od zachwytów. Projekt jest bardzo ciekawy i na pewno będę śledził informacje na jego temat. Jednak trzeba pamiętać, że czasami takie ambitne cele przerastają twórców i albo gra nie zostaje w ogóle skończona, albo jej tworzenie przeciąga się w nieskończoność. Mimo wszystko trzymam kciuki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *